torsdag 18. juni 2009

Hjelp verden du også!

Twitterfeed: “Show support for democracy in Iran add green overlay to your Twitter avatar with 1-click”.

OMG sier jeg da. Dette er jo bare så deilig, så bra! Kan jeg virkelig vise min støtte? Kan virkelig en grønn farge på mitt profilbilde vise min støtte til de som kjemper for demokrati i Iran? De som bor østenfor sol og vestenfor måne? Kan jeg virkelig hjelpe dem? Kan grønnfargen gi dem konkret hjelp i deres virke? Blir det ett slag mindre fra polititet for hver person som gjør seg grønn? Eller enda bedre, blir det null tortur og kanskje de får utbedret alle sykehusene og alle får hus med garasje og garasjeåpner? En plen å vanne med basseng i hagen?

Kanskje vi kan ta på oss grønne t-skjorter når vi er på nett også. Så alle som ser oss foran PCen kan forstå at vi hjelper de stakkars små som befinner seg i Iran, uten demokrati. Kanskje vi kan livestreame alle som sitter foran sine maskiner i grønn t-skjorte og deler viktig kunnskap med alle andre viktige, omsorgsfulle mennesker. Og deretter bruke timer på å lage et live mosaikk på en nettside, med alle menneskene i verden som støtter demokratiets forkjempere i Iran?
I fellesskap er vi grønne, til hjelp for demokratiet og vi holder oss bare til grønn salat.

Hulken blir demokratiets symbol også? Store, sterke Hulken, det er jo ganske stilig.
Jeg kjenner verden blir et bedre sted allerede og nynner på "Wonderful world, beautiful people..".

Men så kan det jo være det skjer noe i Tibet igjen, og da må vi dra frem noe rødt. Men det er jo heldigivs komplimentær fargen til grønn, så det vil ikke by på et problem. Om derimot Darfur, Sri Lanka eller noen andre skulle ønske vår støtte og ikke minst fargerike hjelp, hva gjør vi da?

Hm, jeg tror jeg skal lage meg en t-skjorte med alle verdens farger. Da er jeg forberedt på å støtte og hjelpe ethvert samfunn som skulle ha behovet.

Så det, nå må jeg henge opp en rosa post-it lapp på veggen for å vise min støtte til PETA, som ikke vil at Obama skal drepe fluer under intervju.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar